sad_pvnDMEs57q
کانن پرشیا

شماره تماس:
01332236000

نشانی :
آدرس فروشگاه : خیابان لاکانی - روبروی بانک ملی / ساعت کار فروشگاه : ۱۰ الی ۲۰ (بجز جمعه و تعطیلات رسمی) کدپستی: ۴۱۴۳۷۷۵۷۶۱

کدام را انتخاب کنیم؟ گوپرو HERO9 یا HERO8


30 مهر 1399

اگر برای ثبت تصاویر باکیفیت به دنبال دوربین ضدضربه  و ضدآب هستید که در هر موقعیتی که گوشی موبایل قادر به ثبت تصویر در آن نیست؛ قطعاً نیاز به یک دوربین ورزشی یا اکشن کمرا دارید و وقتی حرف اکشن کمرا و مقاومت باشد اولین اسمی که در ذهن می‌آید گوپرو است. شرکت Gopro  با عرضه کردن  HERO 9 در سپتامبر 2020 دوربین اکشن جدید خودش را با قیمت ۴۴۹ دلار وارد بازار کرد که در مقایسه با قیمت عرضه HERO 8 معادل %۱۱ افزایش قیمت داشته  و از طرفی شرکت Gopro  با پایین آوردن قیمت مدل قبلی (HERO 8) از ۳۹۹ به ۲۹۹ دلار کار را برای طرفدارانش با این سؤال که"آیا HERO 9   ارزش پرداخت ۱۵۰ دلار بیش‌تر را دارد؟" سخت‌تر کرد. با توجه به این توضیحات، اگر به دنبال جواب قطعی هستید، مقایسه دقیق این دو مدل را که در ادامه خواهید دید را از دست ندهید.

۱-رزولوشن بیش‌تر

در نگاه اول میبینیم که HERO 9 مگاپیکسلی حدود دو برابر سری‌های قبلی خودش ارائه می‌دهد. این دوربین می‌تواند به کمک سنسور ۲۳.۶ مگاپیکسلی خود با حداکثر رزولوشن 5K  و سرعت 30fps تصاویر ویدئوئی را ضبط کند که هفت برابر جزییات بیش‌تری از HD خواهد داشت درحالی‌که HERO 8 با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت  ۶۰  فریم قادر به ضبط ویدئو است!

هر دو دوربین در کیفیت‌های مختلف تصویر ضبط می‌کنند با این تفاوت که HERO 9 کیفیت 720p را حذف کرده و  1080p را به‌عنوان پایین‌ترین کیفیت ضبط قرار داده است که احتمالاً این مورد خبر خوبی برای بسیاری از کاربران ایرانی نباشد. همین‌طور HERO9 از نسخه‌ی جدید Hypersmooth 3.0  (برای تثبیت تصویر) و timewrap استفاده می‌کند درحالی‌که HERO 8 از نسخه 2.0 این فنّاوری استفاده می‌کند و سری جدیدتر به‌عنوان به‌روزرسانی برای HERO 8 موجود نیست.

HERO 9  از Hypersmooth boost  نیز بهره می‌برد که در تمام کیفیت‌ها و سرعت‌ها قابل‌استفاده است و حداکثر تثبیت ممکن را در دسترس قرار می‌دهد.

Hero8 vs Hero9

Timewrap 3.0 جدیدترین نسخه timewrap  برای ضبط تایم لپس است که برای فعالیت‌های استقامتی مناسب است. این قابلیت برای مثال در کوه‌نوردی یا دوچرخه‌سواری در مسافت‌های زیاد کاربرد دارد، البته تنها می‌تواند با حداکثر کیفیت 4K تصویر ضبط کند. کاربران HERO 8 با این قابلیت به‌خوبی آشنایی دارند! با کمک این قابلیت می‌توان بخشی از فیلم را به‌صورت تایم لپس و بخشی دیگر را با فریم‌ریت دلخواه به ثبت رساند.

HERO 9  قابلیت‌های جدید دیگری همچون Hindsight دارد که سی ثانیه زودتر از زدن دکمه را ضبط می‌کند برای از دست ندادن لحظه‌های غیرمنتظره به علاوه گوپرو Scheduled Capture ( برای زمان‌بندی شروع فیلم‌برداری) و Duration Capture (برای تعیین مدت فیلم‌برداری بین پانزده ثانیه  تا سه ساعت) را به پرچم‌دار خود اضافه کرده است.

 

۲-صفحه‌نمایش جلو

اگر شما "ولاگر" هستید به‌احتمال‌زیاد تا الآن از محصولات کمپانی Gopro ناامید شده‌اید که یکی از دلایل این نا امیدی عدم وجود امکان دیدن تصویر سلفی در حال ضبط است. با این‌که از نظر فنی HERO8 دارای صفحه‌نمایش جلو است ولی این نمایشگر تک‌رنگ قابلیت پیش‌نمایش یا نشان دادن ویدیوها را ندارد و تنها میزان باتری باقی‌مانده، مدت‌زمان ضبط و کیفیت ویدیو را نشان می‌دهد.

به همین دلیل شرکت Gopro برای عقب نماندن از رقبای خود مانند  DJI Osmo Action و Akaso Brave 7 LE که هر دو دارای صفحه "سلفی" جلوی دوربین هستند  HERO 9 را مجهز به صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی (۳.۶ سانتیمتر) برای پیش‌نمایش و پخش زنده حالت "سلفی" ساخته است. از این صفحه‌نمایش می‌توان در حالت‌های: Full screen""، "actual screen"، "status only" و "screen off" استفاده کرد البته که این تغییر جدید ممکن است برای تعداد زیادی از کاربران کاربردی نداشته باشد ولی درهرصورت صفحه‌نمایش جلو می‌تواند دلیل خوبی برای خرید HERO9 هم باشد.

Hero9 main screen

۳-صفحه‌نمایش اصلی

درحالی‌که تغییر بزرگ در صفحه‌نمایش جلو توجه‌ها را به خودش جلب کرده؛ صفحه‌نمایش عقب نیز تغییراتی داشته است. هر دو دوربین دارای صفحه‌نمایش 16:9 widescreen  لمسی هستند با این تفاوت که در HERO 9  شاهد افزایش قابل‌توجه اندازه یازده درصدی از ۱.۹۵ اینچ (HERO8) به ۲.۲۷ اینچ (HERO9) هستیم.

 

۴-باتری

با توجه به تمام ارتقاهایی که در نسخه جدید HERO  دیده می‌شود دور از منطق نیست که این پرچم‌دار از باتری قوی‌تری نیز برخوردار باشد. باتری HERO9  با 1720mAh در مقایسه با HERO 8  با 1220mAh ابعاد بزرگ‌تری دارد و با سری‌های قدیمی Gopro  سازگار نیست. البته که این باتری ۳۴%  شارژدهی بیش‌تری را به مصرف‌کننده می‌دهد. باتری HERO 9  طبق گفته سازنده ۱۰۱ دقیقه با کیفیت 1080p قابلیت فیلم‌برداری دارد این درحالی‌که است که باطری HERO 8  قادر به ضبط  ۷۵ دقیقه فیلم با همان مشخصات است.

Hero8 vs Hero9

۵-عکس

Gopro در طول زمان در انجام کارهایی که در حالت سکون انجام می‌شود، مثل عکاسی  معروف نبوده البته که در شرایط سخت عکس‌هایی با جزییات و کیفیت خوبی ارائه می‌دهد. هر دو مدل قابلیت عکس گرفتن در فرمت‌های RAW  و HDR را دارند (که البته در HERO 9 کمی بهبود پیدا کرده) درحالی‌که HERO 9  به شما تصاویری  با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل می‌دهد که جهش بزرگی نسبت به HERO 8  با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل است.

همین‌طور HERO 9 به شما توانایی عکس گرفتن در حین فیلم‌برداری با کیفیت ۱۴.۷ مگاپیکسل را می‌دهد که به‌جرئت می‌توان گفت یکی از برگ‌های برنده‌ این دوربین است؛ این به این معنا است که شما در پرش‌ها، دور زدن‌ها و حرکات سریع می‌توانید تصاویری با کیفیت خوب بگیرید که این تصاویر از عکس‌های گرفته شده در حالت معمول HERO 8 نیز بزرگ‌تر خواهند بود.

Hero8 vs Hero9

۶-ابعاد و ساخت

مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که آیا  تمام این قابلیت‌ها ارزش وزنشان را دارند؟ امیدواریم این‌طور باشد زیرا HERO9 در ابعاد و وزن نسبت به سری قبلی خود چندان خوش ندرخشید. HERO 9 با ابعاد ۷۱x۵۵x۳۳.۶ میلی‌متر و وزن ۱۵۸ گرم در برابر HERO 8  با ابعاد ۶۶.۳x۴۸.۶x۲۸.۴ میلی‌متر و وزن ۱۲۶ گرم امتیازی در وزن و ابعاد کسب نمی‌کند.

در ویژگی‌های فیزیکی هر دو مدل شباهت‌های زیادی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • - هر دو بدون استفاده از قاب محافظ تا عمق 10 متری ضدآب هستند
  • -هر دو دارای محل نصب یکسان برای محل نصب باتری هستند
  • -هر دو دارای محل قرارگیری یکسان برای میکروفون هستند
  • -هر دو از یک مدل کارت حافظه استفاده می‌کنند

البته که تفاوت‌های کوچکی مانند اندازه دکمه‌ها دارند که باعث می‌شود با دستکش کمی استفاده از مدل جدید راحت‌تر شود .

Hero8 vs Hero9

  • کدام را بخریم؟

و در انتها باید به سؤالی پاسخ داد که این مطلب برای رسیدن به پاسخ آن نوشته شده است. قطعاً باید گفت HERO 9 دوربین بهتری از HERO 8 است و برخلاف مدل‌های قبلی گوپرو، بیشتر از اینکه یک نسخه کامل‌تر از مدل قبلی خود باشد درواقع یک مدل کاملاً جدید با ابعاد و مشخصاتی متفاوت و باتری بزرگ‌تر در بین دوربین‌های سری HERO است که حتی در شکل جدید از بسته‌بندی و به همراه یک کیف فروخته می‌شود. از طرف دیگر تفاوت قیمت این مدل با مدل قبلی (خصوصاً برای کاربر ایرانی) به‌قدری هست که انتخاب را راحت‌تر کند! اما باید گفت این تفاوت قیمت برای کاربری که قابلیت‌های جدید HERO 9 را مؤثر در خروجی مورداستفاده خود می‌داند قطعاً ارزش پرداخت را دارد.

برای ارسال نظر باید عضو شوید